FANDOM

Arathorská invaze, jak se mluví o útoku Arathoru na Alterak, který skončil naprostým fiaskem, proběhla 4.9. roku 203. Útok začal brzo ráno, kdy se na válku dlouho připravovaná Arathorská armáda dala do pohybu a proběhla bránou v Thoradinově zdi. Počítala jen s minimálním odporem, ale hned jakmile se první jednotky dostaly na účinný dostřel od hradeb Durnholdu, pochopili velitelé akce, že je něco velmi špatně.

1. Arathorská jednotka, která se vydala za zdí na sever, aby oblehla Durnholde z druhé strany, se setkala s odporem asi stovky velice dobře opevněných Alterackých těžkooděnců. Alterak byl podle všeho o chystaném útoku včas zpraven a s přípravami rozhodně nezahálel.

Zatímco se 1. jednotka snažila probojovat do míst, do kterých měla jen volně doběhnout, se druhá snažila dostat před bránu Durnholdu. Tady narazila na hotové peklo. Šípy zasypávaly vojáky nejen z Durnholdu, ale i z velké propadliny, která se nachází na jih od přístupové cesty k pevnosti. Než se Arathorští nadáli, byli pod útokem Alteracké těžké jízdy, v jejímž čele jel sám vrchní Alteracký generál Aberall, který se v této době správně vůbec neměl v okolí Durnholdu zdržovat.

Arathorský generál se snažil situaci zvládnout, i když bylo již téměř jisté, že útok nemá šanci uspět. Vyslal ještě jednu jednotku na jih, aby vpadla Aberallově jízdě do zad a vyhnala z propadliny lukostřelce. I 3. jednotka se však setkala se silným odporem, když ve chvíli, kdy se zrovna rozeběhla k lukostřelcům, byla napadena z boku do té doby zcela skrytou jednotkou rychlých lehkooděnců.

Posledním pokusem Arathoru celou bitvu zvrátit byl velice odvážný manévr, během kterého Arathor v podstatě dobýval vlastní zdi. Thoradinova zeď již dávno není ve stavu, kdy by se na ni dalo vylézt, schody nahoru jsou dávno zřícené a stejně tak vrcholky většiny zdí. Přesto se našel důstojník, který generálovi navrhl, že by se 4. jednotka mohla pokusit překonat hradbu na severu za použití žebříků a pak slézt Alterackým těžkooděncům za záda. Realizace nápadu byla pozdravena pořádnou salvou Alterackých lukostřelců a Durnholdských balist, které na zeď po celou dobu mířily a byly šetřeny pro tento okamžik, který definitivně zadupal do země všechny naděje Anerina Arathorského, že v tento den dobude Durnholde.

Arathorští se však z posledních sil ještě dali dohromady a opevnili se v bráně Zdi. A jakkoliv se Alteračtí snažili vyhranou bitvu využít pro dobytí podstatné části Arathorského území, neuspěli. Přes bránu se jim nepodařilo prorazit, a tak byli nuceni se stáhnout do Durnholdu. Od té doby na západě probíhá jakási válka v sedě. Alterak se svou, po poslední bitvě stále ještě početnou armádou hlídá bránu Thoradinovy zdi, zatímco Arathorská, nyní znatelně prořídlá, armáda je zabarikádovaná v bráně. Patovou situaci se už snažilo vyřešit několik důstojníků, generál velící prvnímu útoku však mezi ně nepatřil. Ten byl pro svůj neúspěch doživotně vyhoštěn z Arathoru.

V síti Wikia

Náhodná Wiki