FANDOM

Arkanistická (nebo ne úplně přesně arkánová - arkanista nemusí nutně využívat jen čistou arkánu) magie se liší od magie posvátné tím, že arkanista sám bere do rukou energii a vlastnoručně tuto energii přetváří do kouzla. Kouzlo pak také sám sesílá a má nad ním plnou kontrolu. Arkanista se nemusí zodpovídat nikomu a ničemu, nicméně takřka všechna odvětví tohoto typu magie více či méně ovlivňují tělo a časem i mysl sesílatele a ten se tak snadno stává obětí touhy po moci, šílenství či různých zdravotních komplikací. Říká se, že každé kouzlo stojí alespoň minimální střípek duše, a to i u používání čisté arkány.

Magie popisovaná v této kategorii je sestavována tak, aby se dala co nejlépe aplikovat do RP praxe. Některé zde sepsané poznatky jsou smyšlené nebo upravené tak, aby byla magie vyváženým aspektem v RP světě. Případy, ve kterých se články zde odchylují od toho, co známe z oficiálního loru (či pro lore sprostých výrazů - herního spellsystému a animací) se zde obvykle vyskytují zcela záměrně. Základní pravidlo každého kouzla ze všech škol by mělo být, že sesílání kouzla vždy vyžaduje soustředění mága a gesta rukou, téměř vždy také zapojení slov. Nepoužívání zaklínadel je možné pouze u velice snadných, drobných a neškodných kouzel kalibru zapálení svíčky. Pokud má postava svázané ruce, není schopna kouzlit. Pokud nemůže mluvit, dokáže vytvářet pouze kouzla naprosto jednoduchá a pouze pokud má volné ruce. Pokud má postava k dispozici mluvení i pohyby rukou, stále může "instantně", během vteřiny, seslat pouze základní a jednoduchá kouzla. Kouzla jako vytvoření štítu nebo vrhnutí útoku, který má potenciál vážněji poranit cíl, by nikdy neměla být sesílána "instantně", a to ani zkušenými mágy. To vše v zájmu balancu RP a zamezení PG ze strany magických postav.

Magii využívající různé druhy arkány a obdobné energie dělíme na řadu škol. Obvykle platí, že většina kouzel z různých škol jsou diametrálně odlišná, a vyžadují specifické studium a trénink. Proto by mělo platit, že i zkušení mágové ovládají na mistrovské úrovni obvykle jen jednu školu magie, případně na velice dobré úrovni dvě školy magie, a ostatní školy maximálně na úrovni základní.

V síti Wikia

Náhodná Wiki