FANDOM

Bezodkladná ulice Editovat

WoWScrnShot 053016 134716

Bezodkladná ulice je jedna z nejdelších ve městě a také jedna z nejdůležitějších.

Bezodkladná ulice je jedna z hlavním ulic ve městě Modrostřeší. Začíná u Viligrádského náměstí a končí u několika domků u útesu. U kostela se z ní odštěpuje ulice zvaná "Ke štole".

První odhad vzniku názvu Editovat

Ti sušší obyvatelé odhadují že název pro Bezodkladnou ulici se vžil proto, že od ní se jde ke kasárnám a i k dolům. Byla to v nouzi i mimo nouzi důležitá tepna. V době klidu po ní mířili vozy naložené zbožím z kovárny a nebo zboží mířící do kovárny, zatímco v dobách ohrožení po ulici běhají vojáci od kasárnám a ke kasárnám. (Od kasáren je vstup na hradby). Proto ulice byla vždy udržovaná čistá a prostupná. Neexistovalo aby nějaký vozka odložil bedny u jejího kraje, nebo obyvatelé domů. Od toho Bezodkladná.

Druhý odhad vzniku názvu Editovat

Z historických map města víme, že na místě bezodkladné ulice bývaly dříe latrýny na které docházel jak starosta města, tak vojáci tak i blízcí obyvatelé. Je dosti možné že právě díky oné "bezodkladné" záležitosti, kterou je skutečně neradno odkládat, se vžil název pro tuto ulici. Latrýny již v ulici nejsou, ale je dost možné že vzpomínku na ně si uchováme díky této ulici navždycky.

Městské zajímavosti Madame Xan

V síti Wikia

Náhodná Wiki