FANDOM

GeografieEditovat

Dabyrie leží na polovině cesty mezi Vězeňskou kolonií a Markou . Od severních hor jí odděluje jen krátký pás listnatého hvozdu, který obyvatelům umožňuje zkrátit dlouhou chvíli lovem nebo sběrem lesních plodů.

PolitikaEditovat

Vesnice je spravována rodem Grehamů, přesněji Joachimem Grehamem, prostředním synem lorda Grehama. Hned po Stromgardu je nejvíce obydlenou osadou Arathorského království. Její význam spočívá v rozsáhlých obilných polích, která se rozprostírají po jejím obvodu. Dabyrijské obilí tvoří majoritní část každodenní stravy prostého Stromčana. Z toho důvodu je také centrem obchodu s potravinami, dobytkem a plodinami v širém okolí. Každý půlrok se zde pořádají již tradiční jarmarky.

BudovyEditovat

Většina Dabyrijských budov slouží jako obydlí pro farmáře a rolníky, za zmínku však stojí zdejší hostinec, sýpka a především rodinné sídlo rodiny Grehamů , které se nad celou vískou tyčí na přilehlém kopci.

ObyvateléEditovat

Majoritní část obyvatelstva Dabyrie tvoří střední až nižší vrstvy- sedláci, rolníci, farmáři, případně i řemeslníci. Občané Stromgardu rádi říkají, že Dabyrijčané jsou prostí lidé. Něco na tom možná bude. Mají rádi staré pořádky a svůj klid. O dění na královském dvoře se příliš nestarají, stejně tak o Alterackou válku. Také je v obecné známosti, že v Dabyrie je největší koncentrace starosvětských, vyznavačů prastarých bůžků a přírodních kultů, i když by vám to jen málkdo z nich přiznal.

Dabyrijská domobranaEditovat

Dabyrijská domobrana v týchto dňoch prežíva svoj rozkvet. Po uzdravený Lorda Godwina Grehama sa zmenil erb na znak jeho bojovnosti a vybudovali sa remeselnícke stánky. Taktiež bol otvorený nábor nových členov domobrany. Dabyrijská domobrana po rekonštrukcií kasárne znovu dýcha životom.

V síti Wikia

Náhodná Wiki