FANDOM

Štítová magie je velmi důležitá pro každého mága. Poskytuje mu ochranu před fyzickými i magickými útoky, se kterými se může snadno setkat nejen v boji, ale i při běžném zkoumání arkanistických umění. I mistr tesař se někdy utne a nezdary pokusů i běžných kouzel by bez preventivních štítových kouzel končily často nepříjemně či dokonce tragicky. Štíty jako takové jsou samostatnou disciplínou a školou magie, nejsou však děleny na další podoblasti, třebaže jich je několik typů a lze je dělit vícero způsoby. Mistrovské zvládnutí štítové magie patří mezi nejobtížnější vůbec.

Magické zbrojeEditovat

Takzvané magické zbroje jsou slabé dlouhotrvající štíty, které mágové sesílají na sebe. Kouzlo ochraňuje celý povrch kouzelníka. Pokud je správně sesláno, působí pouze na útoky (magické i fyzické), které by mohly sesilatele ohrozit, nezastavuje tedy zbytečně teplo apod., není-li k tomu upraveno. Magické zbroje útoky nezastavují ani neodrážejí, vždy je pouze zpomalují a zmírňují. To je cena za jejich dvě hlavní přednosti - je snadné je udržovat po stránce nároků na magickou energii a s trochou cviku je možné je bez větších obtíží udržovat na sobě i ve chvíli, kdy mág sesílá libovolné jiné kouzlo. Lze je tvořit čistě arkánové, nebo částečně elementární (oblíbené jsou hlavně ledové), díky čemuž získávají doprovodné a zajímavé efekty, z nichž některé mohou i posilovat některé schopnosti a kouzla sesílatele. Poslední zmíněné, velice pokročilé a sofistikované zbroje však obvykle zvládnou jen zkušení mágové, kteří pilně studují školu také očarovávání.

Manové štítyEditovat

Manové štíty jsou štíty z čisté nepozměněné arkány. Arkána může být ve své podstatě zároveň 5. elementem i kombinací 4 elementů ostatních (dle úhlu pohledu) a díky tomu dokáže jako jediná zcela zastavovat skutečně cokoliv, co se přes štít pokouší projít. Manové štíty jsou tak jedinými, které dokáží zcela zastavit jakýkoliv útok nejen magického, ale také i fyzického původu. Cenou za tuto výhodu je velká náročnost na magickou energii, jak už tomu bývá u všech kouzel, která pracují s čirou surovou arkánou. S dostatkem cviku a obratnosti i soustředění lze manový štít roztáhnout i před více osob, či obecně před někým jiným, než je sesílatel. Po dostatku tréninku lze také se štítem v omezené míře manipulovat, roztahovat jej (zejména zde hrozí při chybě roztržení a zhroucení štítu), na vybraných místech vyztužovat. Všechny operace s manovým štítem včetně jeho samotného vytvoření jsou však náročné přímo úměrně ploše, kterou zabírá. Manový štít je náročný i pokud má chránit jen přední část sesílatele, což z něj dělá jedno z nejobtížnějších kouzel na skutečné zvládnutí vůbec. Začínající mágové by neměli umět sesílat manové štíty, a ve chvíli, kdy základní zvládnou, by jejich štíty nikdy neměly vydržet dlouho, ani by je neměli být schopni vyvolat příliš rychle (natož pak "instantně").

Elementární štítyEditovat

Velmi oblíbené jsou mezi štíty také štíty elementární, a to zejména mezi válečnými mágy. Jejich hlavní výhodou je rychlé sesílání. Začátečník dokáže elementární štít vytvořit mnohdy i do 3 vteřin, plně vycvičení váleční mágové je dokáží mnohdy seslat i během jediné vteřiny. Tyto štíty nevydrží mnoho, dokáží však do sebe pohltit obvykle jeden magický útok elementu, na který jsou vystavěny. Jejich hlavní nevýhodou je krátké trvání štítu a jednoúčelovost. Sestavit štít, který má chránit proti dvěma elementům, je obzvláště v této rychlosti téměř nemožné, díky čemuž jsou tyto štíty těžko použitelné proti kouzlům, která využívají stejnoměrně dva elementy. Taktéž nechrání před fyzickými útoky. Elementární štít, na rozdíl od manových štítů a magických zbrojí, nemá žádný efekt na nic, co se netýká elementu, proti kterému je vytvořen. Ohnivý štít proto nepálí, ledový nemrazí. Kouzla zastavují tak, že je pohlcují do sebe a přebírají nad nimi kontrolu. Velmi pokročilé elementární štíty dokáží kouzla dokonce zcela obracet a odrážet, jako zrcadlo odráží světlo. Jejich výdrž je však silně limitována spěšným utvářením. Všeobecně se proto doporučuje je používat pouze v nouzi, pro reflexivní zastavování kouzel, kdykoliv jindy je doporučen bezpečnější a jistější štít manový. Elementární štíty jsou také takřka zásadně sesílány pouze na prostor před mágem, nikoliv kolem něj.

V síti Wikia

Náhodná Wiki