FANDOM

Magie štítů v sobě zahrnuje manové štíty a magické zbroje, dále by se daly také vyčlenit takzvané štíty elementární.

Elementární štíty jsou pokročilou technikou, jak odrážet či pohlcovat kouzla určitých elementů s velkou účinností, a nebudou v této publikaci pokryty. Zabývejme se tedy zatím jen zbrojemi a štíty základními. Nejzákladnější kouzlo ze štítové magie je takzvaná magická zbroj. Rozlišujeme jich mnoho různých druhů, avšak ta nejobyčejnější chrání pouze před fyzickým napadením.

Magická zbroj Editovat

Základem pro vytvoření magické zbroje je soustředění arkány po celém povrchu těla.

Důležité je žádnou část nevynechat, avšak není třeba aplikovat velké množství energie, kouzlo je relativně nenáročné a pouze vyžaduje obratnost v manipulaci s energií. Jakmile máte vše připraveno, můžete vyslovit zaříkadlo. Pokud vše uděláte dobře, vytvoří se kolem vás neviditelná aura, která pasivně spotřebovává malé množství vaší energie a není okem viditelná, nicméně zpomaluje vše, co se na vás bude řítit takovou rychlostí, že by vás to mohlo zranit, čímž o něco snižuje zranění, která můžete obdržet v důsledku zásahu.

Magická zbroj není dobrá jen v boji, je vhodné ji používat i jako preventivní ochranu při sesílání složitějších a ještě ne dostatečně zvládnutých kouzel.

Vždy se může něco pokazit, velká kouzla mohou snadno při nestabilitě explodovat nebo vytvořit cosi náhodého a mnohdy nebezpečného. Její výhodou je, že se o ní nemusíte starat, jakmile ji na sebe sešlete, nicméně její efektivita je pouze omezená.

Silnější magické zbroje jsou obohaceny ještě o doprovodné efekty, jako je ochrana proti určitým typům kouzel, nejčastěji proti mentálním útokům, případně mohou vracet zásahy elementárními útoky. Zde se magické zbroje prolínají s poznatky ze škol elementaristiky a očarovávání a jde o pokročilé techniky, kterými se nebudeme zabývat.

Manový štít Editovat

Soubor:Štíty.jpg

Manový štít je na rozdíl od magické zbroje aktivně sesílané kouzlo, kterému je zapotřebí se věnovat.

Jde o nejnáročnější kouzlo, jakému se celkově budeme věnovat v této sérii knih. Cílem je zde zvládnout pouze nejjednodušší variantu manového štítu, tedy tu, kdy vytváříte štít přímo před sebou, chráníte zejména sebe a štít zastavuje pouze útoky zepředu, ne ze stran. S rostoucí plochou štítu roste silně jeho náročnost na udržení a proto nedoporučuji se u manových štítů pokoušet ze začátku o něco opravdu velkého.

Začněte vytvořením oblasti, kterou bude štít chránit, skrze soustředění arkány. začátečníci nejčastěji vytváří štíty ploché, obdélníkovité, protože jsou nejjednodušší, avšak pokud se budete chtít více pocvičit, můžete časem zkusit i jiné tvary, na příklad tvar pluhu, které napomáhají snáze odrážet útoky na štít dopadající.

Příslušná formule by pak měla už vytvořit samotný štít, který je slabě viditelný. Štít musíte udržovat aktivní, spotřebovává velké množství energie a je třeba energii neustále dávat rovnoměrně do štítu, aby byl celý silný a neměl slabé místo, nebo aby se dokonce neroztrhl. Pro pokročilé je zde technika přemisťování rozložení sil po štítu.

Je možné dočasně vyztužovat tu část štítu, která je pod největším náporem.

Taktéž lze měnit tvar štítu podle potřeby, na příklad jej roztahovat, nicméně vždy platí pravidlo, že větší štít znamená mnohem více nároků na jeho majitele.

Soubor:Štíty 2.jpg

Také je třeba mít na paměti, že štít nevydrží vše.

Zejména pro začátečníky je těžké udržet štít poté, co je zasažen, a mnohdy se jim štít zhroutí už po zastavení prvního útoku. To je normální. Trénujte svou vytrvalost a koncentraci, aby vaše štíty vydržely delší dobu, avšak nikdy na ně nespoléhejte jako na absolutní ochranu. Vždy, pokud můžete, se vyhněte situaci, kdy budete štít potřebovat. Pokud jej použijete, počítejte s velkým vyčerpáním, dokud nebudete skutečně velmi zběhlí.

V síti Wikia

Náhodná Wiki