FANDOM

Princip potrojnostiEditovat

Důležitým aspektme věřících je potrojnost světa. Starosvětští věří, že je svět rozdělen do tří částí- voda, země, 

Celticknot

Starosvětský uzel znázorňuje propletenost tří složek světa.

obloha.

Voda symbolizuje mír, klid a záhrobí. Jsou to právě vodní hlubiny, kam se naše duše po smrti odebere, aby se mohla spojit se svými předky a naleznout konečný klid.

Země symbolizuje vše světstké- smrtelný život, zvěř, přírodu.

Obloha symbolizuje božství. Je místem, odkud bohové řídí naše životy, sesílají na nás déšť i krupobití.

Posvátná místa ve VysočiněEditovat

Ve vysočině je bývalý vliv starosvětštiny dodnes jasně patrný. Celá krajina je poseta desítkami menhirů, které v dávných dobách sloužily jako rokovní místa a rituální oltáře. Jejich původ je však neznámý. Někteří tvrdí, že jsou dílem právě starosvětských kněží, jiní zase tvrdí, že jsou mnohem starší.

Dalšími významnými místy jsou Arathorské duboviny - Thoradinův hvozd a Stínoles . Říká se, že mezi šustotem listí může pozorný věřící zaslechnout šepoty bohů. Les je také místem, odkud většina předků brala potravu - ať už lesní plody, nebo přímo ulovenou zvěř.

Nejposvátnějším místem celé Vysočiny je však Božská tůně. Jezírko v hlubinách Stínolesa je místem konání většiny významných starosvětských svátků, které ještě úplně nevymizely - svateb a pohřbů. Jelikož starosvětští věří, že voda je místem odpočinku duše, pohřbívají své mrtvé na dno jezer. Ještě dnes tedy můžete na dně Božské tůně nalézt desítky časem ohlodaných těl.

V síti Wikia

Náhodná Wiki