FANDOM

Trollí války jsou série konfliktů mezi lesními trolly říše Amani a lidmi v čele se sjednotitelem Thoradinem z kmene Arathi a Quel'dorei.

Předehra a válka v brzkých dobách

Děj se odehrává po válce prastarých, když noční elfové zavrhli veškerou arkánovou magii. Archdruid Malfurion Stormrage nedokázal nechat usmrtit mnoho členů z jeho vlastního národu. A proto je vyhnal ze země za moře. Urození putovali po světě, až se usadili nedaleko Tirisfalu. Místní trollové právě dobudovali velkolepou říši a zaútočili na ně. Mezi těmito národy se rychle naplnila nenávist. Krátce po usazení vysokých elfů, někteří z elfů podlehli zlu, které se tam dralo na povrch z hloubi země, a zešíleli. Ti, jenž zešíleli, začali vést svůj národ, tak že vyvíjeli tlak na trollské území. Netrvalo to dlouho a elfové založili své Quel'thalaské království, aniž by věděli, že území, na kterém založili království, je pro trolly posvátná půda. Lesní trollové zaútočili na rodící se národ ve stále rostoucích počtech, nutíc elfy využívat svá silná kouzla.

Založení Stromu

V době, kdy lidé žili v kmenech a bez vůdců, trpěli lidské kmeny pod ruky trollské říše Amani. Jako jeden z mála náčelník Thoradin z kmene Arathi viděl narůstající hrozbu v lesních trollech. Rozhodl se, že musí sjednotit lidskou rasu, aby mohli čelit trollské říši. Spolu se svým přítelem generálem Ignaeusem, který byl později znám jako Trollbane, vymyslel vynikající strategii jak sjednotit kmeny: bojovat proti nim a po každém vítězství jim nabídnout klid, mír a rovnost. Kmen Arathi sílil každou vyhranou bitvou. Dokázal sjednotit všechny kmeny a založil první království jménem Arathor s nově založeným hlavním městem Strom. Až do této doby lidé navázali jen zřídka kdy kontakt s elfy. A také vedli pohraniční boje s trolly.

Po několika letech neustálého pokračování běsnění trollů, byli vysocí elfové na pokraji porážky. V té době se rozhodli vyhledat pomoc v království Arathor. Elfí král Anasterian Sunstrider, potomek Dath'Rerama, vyslal své diplomaty do Arathoru za účelem vyjádnávání o pomoc primitivních, nýbrž silných lidí. Thoradin viděl nebezpečí, které hrozilo, kdyby elfské království padlo, a proto souhlasil s aliancí. Elfové učili stovku lidí jak ovládat a používat umění magie, zatímco armáda Arathoru se zmobilizovala a připojila se do války proti trollům.

Bitva u Alterackých hor

Armády Quel'Thalasu a Arathoru napadly trolly na hranicích Alterackých hor. Bitva trvala několik dní, ale rytíři Arathoru odmítli dát trollům prostor. Po mnoha dnech urputných bojů konečně elfí mistři souhlasili, že je na čase vypustit elfské a lidské mágy proti trollům. Magické ohně sršící z nebes znemožňovali trollí regeneraci a jejich morálka poklesla. Po několika hodinách bombardování trollů magií zbývající vojáci zaútočili na trolly, prolomili jejich linie a donutili je, aby se dali na ústup. I když trollové utekli, byli pronásledování a nemilosrdně zmasakrováni spojenými silami lidí a elfů. Trollí síla byla zlomena, jejich populace zdecimována a poslední velká říše trollů upadla.

Důsledky

- trollové se nikdy z porážky nevzpamatovali

- Říše Gurubashi byla roztříštěna smrtící civilní válkou

- Říše Amani lesních trollů byla zlomena. Ti, co zbyli se vydali víc na sever. Někteří se ukrývají v horách, aniž by byli zpozorování

- vytvoření Dalaranu a později mnoho dalších městských států

V síti Wikia

Náhodná Wiki